Vis nyhedsbrevet online
 
 
 
 
 
 
Ubivox indgår strategisk samarbejde med Heyloyalty, der indtræder som nye medejere

Ejerne bag Ubivox kan efter længere tids dialog offentliggøre, at man har indgået et strategisk samarbejde med den danske e-mail marketing og marketing automation platform, Heyloyalty, der samtidig indtræder i ejerkredsen og overtager 50% af anparterne i virksomheden. Formålet med partnerskabet og den nye ejerstruktur er et udtryk for en fælles ambition om at udvikle og udbygge Ubivox’ eksisterende ESP (E-mail Service Provider) med fokus på GDPR-compliance og governance.

Heyloyalty er en e-mail marketing-platform for e-commerce og er det foretrukne valg for nogle af landets største webshops, herunder Sport24, Bauhaus og Løbeshop. E-handelsbranchen er et marked i markant vækst og samtidig et forretningsområde, der i høj grad efterspørger fremtidssikrede løsninger inden for compliance, hvorfor det strategiske samarbejde var en oplagt mulighed for både Ubivox og Heyloyalty.

Partnerskabet og den nye ejersammensætning påvirker ikke den grundlæggende forretningsmodel, hvilket betyder, at begge virksomheder fortsætter som selvstændige brands. Ikke desto mindre er det forventningen, at den nye organisation og synergiereffekterne blive afgørende mht. at realisere målsætningen om at fordoble både omsætningen og medarbejderstaben inden for de næste 2 år.

Styrket organisation kommer kunderne til gode

Hos Ubivox er der stor begejstring for det nye samarbejde, der harmonerer godt med den efterspørgsel, man har kunnet mærke fra e-handelsbranchen de seneste par år, særligt efter introduktionen af GDPR. En række juridiske EU-afgørelser har dog også haft betydning for webshop-folket, herunder særligt den såkaldte Privacy-Shield-dom.

“Der er ingen tvivl om, at vores partnerskab med Heyloyalty åbner op for en række nye muligheder. Folkene bag kan trække på omfattende indsigter og erfaringer fra en branche, hvor compliance er det nye sort nu her og de næste år. Både medarbejderressourcer, forretningsdata og systemer kommer til at styrke vores organisation, hvilket kommer kunderne til gode - både ift. support og selve produktet,” siger David McNally, medstifter i Ubivox.

Med det nye partnerskab får Ubivox adgang til at trække på den erfaring og indsigt inden for e-commerce, der er opbygget i Heyloyalty siden 2006, ligesom at man med de 15 nye kolleger bliver i stand til at skalere den nuværende organisation og kompetencegrundlaget til gavn for både eksisterende og nye kunder.

Vil være de bedste inden for e-commerce

Folkene bag Heyloyalty ser ligeledes et stort potentiale i at kunne trække på den eksisterende infrastruktur og know-how inden for compliance, governance og privacy. Her anser man netop disse forretningsområder som nøglen til at bygge en skalerbar platform, der kan fungere som et GDPR-compliant alternativ til løsninger uden for EU, hvor mange af de største ESP’er på markedet opbevarer kundedata i dag.

“Både herhjemme og i Europa rykker webshops lige nu og her på hele compliance-spørgsmålet, og her har vi med Ubivox en klar fordel, der ligger rigtig fint i forlængelse af vores primære produkt; e-mail marketing og marketing automation. Fra vores side af er partnerskabet med Ubivox en no-brainer, som i min optik løfter os op i Superligaen inden for ESP’er til e-commerce”, udtaler medejer og direktør Nicolaj Balle Ladiges.

Opkøbet af 50% af anparterne i Ubivox sker fra Heyloyaltys side som et led i en strategi om at opbygge et såkaldt e-commerce powerhouse med alle e-handelsrelaterede kompetencer og fagligheder samlet under ét tag. Ligeledes håber man, at den erfaring, der er oparbejdet i Heyloyalty-organisationen inden for webshop-segmentet, kan medvirke til at udvikle Ubivox’ ESP.

Samarbejde skal muliggøre store ambitioner

Det nye partnerskab kommer i kølvandet på store ambitioner hos både Ubivox og Heyloyalty, der forventer, at man inden for en periode på 2 år er i stand til at fordoble både omsætning og medarbejderstaben. En udvidelse til nye markeder, navnlig Skandanivien, står også højt på ønskelisten.

“Heyloyalty og Ubivox har begge en stærk position i Danmark inden for vores respektive segmenter, men der er plads til at vokse, da begge forretningsområder har vind i sejlene. Derudover er det vores klare forventning, at vi inden for de næste år har formået at etablere os i Norge og Sverige, der minder meget om hjemmemarkedet, og her bliver samarbejdet med Heyloyalty afgørende,” slutter David McNally.

Information

• Ubivox er et danskudviklet og -ejet ESP (E-mail Service Provider) stiftet i 2003
• Heyloyalty er en dansk e-mail marketing og marketing-automation platform stiftet i 2006
• Selskabet bag Heyloyalty overtager 50% af anparterne pr. 1. august 2021.
• Den daglige drift i begge selskaber fortsætter uændret, og begge brands føres videre
• Den nye organisation vil sammenlagt beskæftige 20 medarbejdere på tværs af 1.500 kunder.

For spørgsmål eller øvrige henvendelser henvises til administrerende direktør hos Ubivox, David McNally på e-mail, dm@ubivox.dk eller på telefon, 7070 1337.