Tips til e-mails i det offentlige
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser
 
Min dygtige kollega, David McNally, der har arbejdet med e-mails i over 20 år, plejer at sige: Der er 3 kriterier, der afgør, om modtageren åbner din e-mail – timing for udsendelsen, dit omdømme som afsender og emnelinjen. Hvis en af de tre fejler, risikerer du simpelthen, at modtageren ikke åbner e-mailen.
 
Heldigvis er internettet fyldt med tips og guides til, hvordan man generelt arbejder med de 3 kriterier.
 
Man hvordan er det nu lige man optimerer dem, når man sender e-mails for en offentlig organisation? 🤔

Det kan være svært at svare på, fordi de fleste guides om det tager udgangspunkt i e-mail marketing (altså med henblik på at sælge produkter). Så vi tog sagen i egen hånd og lavede en lille guide til disse punkter ift. e-mails i offentlige organisationer – og den tænkte jeg, at du ville være glad for at modtage direkte i indbakken! 🙌
 
3 tips til nyhedsbreve i det offentlige
I guiden gennemgår vi kort:
 
✅ Timingen for udsendelse: Skal borgeren reagere her og nu?
✅ Emnelinjen*: Er der tale om en vigtig e-mail eller interessante nyheder?
✅ Indhold: Tydeliggør budskabet og gør det nemt modtageren  
 
Hvorfor har I ikke ”omdømme som afsender” med, når det ifølge David er et afgørende element? 🤔… … Tænker du måske 😅
 
Som du nok kan se, har vi udskiftet ”dit omdømme som afsender” med et par tips om indholdet i din e-mail. Og det er simpelthen fordi, at du kan læse meget mere om det i vores guide til at undgå spammappen (disse tips er nemlig forholdsvis universelle, og adskiller sig ikke for offentlige afsendere) 🙌

Besøg vores blog

 

Ubivox og Spy Pixels

Hvordan bruges Spy Pixels i Ubivox, og hvilke muligheder har I?
 

Ubivox er 100% GDPR-compliant

Ja, du læste rigtigt, Ubivox er 100% GDPR-compliant og alle dine data ligger indenfor EU’s grænser.