Hej læser
Du kender sikkert scenariet. Du har lavet et godt nyhedsbrev, men mangler lige det sidste: Emnelinjen. Men det er jo bare en lille sætning, så den er nem at skrive. Eller er den? 🤔 Når man arbejder med kommunikation, er det ofte de små sætninger, der er sværest at lave – og emnelinjen er ingen undtagelse 😅 Men emnelinjen er helt essentiel, når du laver nyhedsbreve, fordi den fortæller modtageren på et splitsekund, hvorvidt e-mailen er relevant for dem eller ej. Og derfor vil jeg give dig lidt inspiration, der forhåbentlig kan hjælpe dig med at lave endnu bedre emnelinjer, der får modtageren til at åbne dine nyhedsbreve 💪
6 typer emnelinjer, der får modtageren til at åbne 👇
Inden du får de 6 eksempler, skal jeg nok skynde mig at sige, at den perfekte emnelinje ikke findes. Det er næsten umuligt at få en åbningsrate på 100 %. Mit bedste råd er derfor, at du ser på e-mailens formål, og derefter vurderer, hvilken tilgang, der passer bedst til det pågældende nyhedsbrev. Derudover er det en god idé at bakke din emnelinje op med en interessant preheader 💪
Den værdiskabende emnelinje: Her giver du modtageren værdi, fx i form af gratis indhold, rabat eller lignende. Eksempel: 6 gratis bud på emnelinjer, der virker
Den interessante emnelinje: Det er selvfølgelig relativt, hvornår noget er interessant. Men formålet med denne tilgang er at skabe nysgerrighed og skille sig ud i indbakken. Her skal du ikke være bange for at være lidt kæk. Formålet er at få modtageren til at stoppe op, undre sig og få lyst til at læse mere. Eksempel: Bruger du leverpostejs-emnelinjer?
Den hurtige emnelinje: Når du ønsker, at modtageren skal købe eller tilmelde sig noget, kan det være en god idé at bruge urgency (tiden er knap) eller scarcity (begrænset antal). Eksempel: Slå til inden midnat: Gratis guide til emnelinjen, eller: Snart udsolgt: Få din guide til emnelinjen her
Den personlige emnelinje: Statistikker viser, at man i gennemsnit kan opnå en 15 % højere åbningsrate, når man bruger modtagerens navn. Det er dog vigtigt, at du ikke bruger denne tilgang hver gang, da det så vil miste værdi over tid. Eksempel: Jeg har 6 tips til din emnelinje, læser
Den troværdige emnelinje: Her bakker du dit budskab op med tal eller testimonials, for at overbevise modtageren. Eksempel: Sådan fik jeg 30 % flere åbninger (og det kan du også), eller: Gør som Ubivox og få 30 % højere åbningsrate
Den skarpe emnelinje: Nogle gange skal man bare give modtageren et budskab, de skal reagere på her og nu. Ingen marketing-kneb, ingen dans om den varme grød, men bare lige på og hårdt med budskabet, så modtageren ved, at de skal reagere. Eksempel: Acceptér vores nye betingelser her, preheader: Og bliv ved med at modtage gratis tips til emnelinjer
Jeg håber, at ovenstående har givet dig inspiration til, hvordan du kan arbejde med forskellige emnelinjer fremadrettet 🙌
Og nå ja: Hvad ville du egentlig skrive i emnelinjen til dette nyhedsbrev? Giv mig endelig dit bedste svar ved at besvare denne e-mail (så jeg forhåbentlig også kan blive inspireret) 😎
|