5 konkrete tips, der styrker din troværdighed som afsender
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser,
 
Jeg håber, du har haft (og stadig har) en fantastisk sommer ☀️
 
Hvis du har fulgt med i nyhederne det seneste stykke tid, har du måske set, hvordan en dansk virksomhed i Rusland har fået ”overtaget magten” og får misbrugt deres brand i landet.
 
Jeg har måske e-mails på hjernen lidt oftere end de fleste, men da jeg så det, slog det mig… Det er jo ét stort phishing-angreb, der udspiller sig i den fysiske verden!
 
I phishing udgiver IT-kriminelle sig nemlig for at være en anden person eller virksomhed. Her vil de bruge den etablerede virksomheds omdømme til at lokke godtroende personer til at udføre bestemte handlinger med henblik på at narre penge ud af dem.
(Kan du også se sammenligningen med situationen i Rusland, eller er det lidt for søgt? 😅)
 
Hvis du arbejder i en større virksomhed, offentlig instans eller i en mindre virksomhed med et troværdigt omdømme, kan din virksomhed også blive udsat for at få misbrugt jeres navn i phishing.
 
Jeg gav mig derfor straks i kast med at skrive nogle tips til, hvordan du kan undgå at ligne en phisher 🎣

Sådan undgår du, at dine e-mails ligner phishing 👇

Det vil e-mailklienterne holde øje med:

✅ Opsætning af SPF, DKIM og DMARC viser bl.a. e-mailklienterne, at e-mailen faktisk kommer fra dig. Du vil samtidig opnå en højere leveringsevne
❌ Bruger du URL-shorteners? Generelt vil erstatning af en URL med en anden URL få lamperne til at blinke ved e-mailklienterne. Du kan dog erstatte en URL med ord – fx ”www.Ubivox.dk” 👉 ”Vores hjemmeside”
 
Det vil modtageren være opmærksom på:

✅ Er der et alternativ til links og call-to-action knapper? Fx ”Ring til os, hvis du har spørgsmål” eller ”Besvar denne e-mail – så vender vi straks tilbage”
❌ Bruger du stressende formuleringer? Undgå formuleringer som ”Skynd dig at foretage ændringer nu”
✅ Vær præcis, detaljeret og forklarende, når du vil have modtageren til at reagere eller foretage ændringer. Jo flere detaljer, jo mere troværdig ser din e-mail ud (det ved en phisher også – men deres viden er begrænset ift. din)
 
Udbredelsen af phishing betyder, at modtagere generelt er blevet mere kritiske. Derfor er det værd at overveje ovenstående punkter, så dine modtagere ikke tror, at dine e-mails er phishing 🙏
 
Du kan få flere tips til dine e-mails i vores blogunivers 👇
Få flere gratis tips til e-mails og nyhedsbreve

Besøg vores blog

Ubivox og Spy Pixels

Hvordan bruges Spy Pixels i Ubivox, og hvilke muligheder har I?

Ubivox er 100% GDPR-compliant

Ja, du læste rigtigt, Ubivox er 100% GDPR-compliant og alle dine data ligger indenfor EU’s grænser.