Hej lĂŠser,
Â
Â
I mit daglige arbejde, hĂžrer jeg af og til sĂŠtningen: âVi sender altid vores e-mails ud til hele modtagerlisten, sĂ„ vi kan ramme en stĂžrre mĂ„lgruppe med vores kommunikationâ đą Â
Â
Â
Og jeg forstĂ„r godt udgangspunktet. Men der er bare Ă©t problem ved det (faktisk er der mere end Ă©t đ
). Â
Â
Â
NÄr du ikke mÄlretter dine e-mails, er der lÊngere mellem relevant indhold for den enkelte modtager. Det betyder, at interaktionen formentlig vil dale.
Â
Og frameldingsraten vil stige.
Â
Og det kan betyde flere, at e-mails ender i spammappen, hvilket har konsekvenser for dem, der faktisk gerne vil lĂŠse alle dine nyhedsbreve.
Â
Du kan sikkert godt fornemme, hvor jeg hen med ovenstĂ„ende đ
Â
Â
Â
SĂ„ for at give dig lidt inspiration til at undgĂ„ det scenarie, fĂ„r du her 5 typer segmenter, du kan bruge i dit e-mail setup đ Â
Â
â
Nye modtagere: Ekskludér nye modtagere fra dine ugentlige nyhedsbreve, imens de fÄr dit velkomst- eller lead nurture flow.
â
Personer, der har vĂŠret tilmeldt event: Sig tak for deltagelsen og brug deres deltagelse som et udtryk for nogle bestemte interesser hos dem.
â
Aktive/inaktive modtagere: Sig tak til de aktive, og fÄ sorteret de inaktive fra (sÄ dine e-mails performer bedre).
â
Interessesegmenter: Lad modtageren vÊlge deres egne interesser, eller opdatér interessefelter automatisk med onclick-actions.
â
Stamdata segmenter: Har du fx behov for at inddele din kommunikation efter demografiske forhold? Â
Â
Â
I nedenstĂ„ende indlĂŠg uddyber jeg de 5 segmenter og forklarer, hvordan du kan arbejde med dem đ
Â
|