Hej læser,
For en uge siden stod min kloge kollega, David McNally, på scenen til Ackermanns EmailExpo 👏
Som en af landets førende eksperter på området, havde han fået taletid til at snakke lidt om, hvordan spamfiltre fungerer i 2023. Og jeg tænkte, at du måske kunne bruge en hurtig opsummering af hans oplæg.
For spamfiltre er blevet meget mere intelligente end bare at frasortere e-mails med bestemte buzzwords (som de ellers var engang). Nu kræver det en lidt større indsats, når man sender nyhedsbreve 😅
Her kommer 4 vigtige pointer fra hans oplæg 👇
🤔 Dine e-mails bliver i højere grad filtreret fra på baggrund af følelsesbaseret spam: Fx irrelevante og uinspirerende e-mails.
📪 Uønsket post er blevet spam: Handlinger som visninger, klik og besvarelser viser, at dine e-mails er ønsket (Hint: En "no-reply" afsender kan være skadelig).
🏆 Dit omdømme betyder alt: Jo mere engagement, jo bedre levering. - Det stiller større krav til, at du laver bedre e-mails. - Det stiller større krav til, at du gør som mor sagde og rydder op. I e-mailverdenen betyder det bl.a., at du fjerner inaktive modtagere.
⌛ Med større fokus fra Google, Apple og Yahoo på at fjerne uønsket post, kommer vi til at se meget mere af ovenstående i fremtiden. Så det er nu, du bør forholde dig til det, før dit afsenderomdømme bliver skadet.
Du kan læse flere tips til at undgå spammappen i vores blogindlæg nedenfor 👇
|