Sådan styrker du troværdigheden som afsender
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser,
 
Jeg håber, du har haft en fantastisk påske og er klar til et nyt kvartal 🌼
 
Hvis et af kvartalets fokuspunkter er at øge åbninger, klik og generel interaktion med jeres e-mails, er denne uges nyhedsbrev lige noget for dig 👇
 
Med udbredelsen af phishing er både modtagere og e-mailklienter nemlig blevet mere kritiske, og stiller større krav til dig som afsender. 
 
I phishing lokker IT-kriminelle godtroende personer til at udføre bestemte handlinger med henblik på at narre penge eller informationer ud af dem.
 
Ofte tager tager angrebene form af spoofing e-mails, hvor afsenderen udgiver sig for at være en anden - fx den klassiske "Du har en pakke fra PostNord, der venter på dig. Du skal bare lige trykke på det her link".
 
Konsekvenserne ved at din e-mail ligner phishing er defor, at: 
- Den ryger direkte i spammappen
- Modtageren sletter den
- Modtageren markerer den som spam
 
Og alle tre scenarier er med til at skade dit afsenderomdømme og sende fremtidige e-mails direkte i spammappen. 
 

Sådan undgår du, at dine e-mails ligner phishing 🎣

Det vil e-mailklienterne holde øje med:

✅ Når du har verificeret din afsendermail og opsat SPF, DKIM og DMARC viser du e-mailklienterne, at e-mailen faktisk kommer fra dig. Mekanismerne er bl.a. med til at minimere mængden af spoofing-angreb. Derfor vil en verificering samtidig bidrage til bedre leveringsevne af dine e-mails

❌ Bruger du URL-shorteners? Generelt vil erstatning af en URL med en anden URL få lamperne til at blinke ved e-mailklienterne. Du kan dog erstatte en URL med ord – fx ”www.Ubivox.dk” 👉 ”Vores hjemmeside
 
Det vil modtageren være opmærksom på:

✅ Er der et alternativ til links og call-to-action knapper? Fx "Tilgå din konto og foretag ændringen på vores hjemmeside", ”Ring til os, hvis du har spørgsmål” eller ”Besvar denne e-mail – så vender vi straks tilbage”. Når modtageren er tvunget til at trykke på et link, kan det virke mistænktsom  

✅ Vær præcis, detaljeret og forklarende, når du vil have modtageren til at reagere eller foretage ændringer. Jo flere detaljer, jo mere troværdig ser din e-mail ud (det ved en phisher også – men deres viden er begrænset ift. din)
 
❌ Bruger du stressende formuleringer? Undgå formuleringer som ”Skynd dig at foretage ændringer nu”

Udbredelsen af phishing betyder, at modtagere generelt er blevet mere kritiske. Derfor er det værd at overveje ovenstående punkter, så dine modtagere ikke tror, at dine e-mails er phishing 🙏
 
Du kan få flere tips til sikkerhed, leveringsevne og indhold i dine e-mails i vores blogunivers 👇
Få flere gratis tips til e-mails og nyhedsbreve

Besøg vores blog

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Sådan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer.

10 fede features i Ubivox

Vi giver dig 10 features, der gør det (endnu) nemmere for dig at lave nyhedsbreve med Ubivox.