Læs selv tallene her – og bliv klogere på de mange fordele
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser!
 
Jeg måtte lige tælle efter.

For nyligt gravede jeg lidt ned i statistik over udsendte e-mails fra vores platform det seneste år.

Og her var der specielt én ting, der sprang i øjnene.

Måneden med det laveste antal udsendte e-mails lå 37 % under måneden med flest.

Oktober og november trak selvfølgelig gennemsnittet op – sidstnævnte pga. Black Friday 😅

Men hvis vi sammenligner på tværs af alle 12 måneder, lå den laveste måned stadig 23 % under gennemsnittet.


Og måneden var…
 
…🥁

… Juli!

Efterfulgt af august, der trods alt kun lå ca. 10 % under gennemsnittet.


Og nu skal jeg fortælle dig, hvad du bl.a. kan bruge de tal til:

Viden om hvornår der er mindst aktivitet i modtagerens indbakke kan hjælpe dig med blive set i højere grad.

Jo færre e-mails modtageren skal forholde sig til, jo højere er chancen for, at din e-mail bliver set.
 

Mit råd til dig er derfor: Opsæt en sommerkampagneserie til dine modtagere ☀️

Udover at du kan skille dig mere ud i indbakken i løbet af juli og august, er der nemlig flere fordele ved en e-mailserie i løbet af sommeren:

✅ I løbet af sommeren har modtagerne mere tid til at læse dine e-maills. Når folk holder ferie, er de ofte mere aktive på telefonerne. Og det kan påvirke din e-mail performance positivt (hvis størstedelen af dine modtagere tilgår dine e-mails på mobilen)

✅ Du sørger for at holde modtagerne aktive med dine e-mails. Hvis der er radiotavshed, fordi du selv holder ferie, risikerer du derimod, at dit afsenderomdømme over tid får et hak

✅ Generelt fungerer e-mailkampagneserier godt, hvis der er en rød tråd mellem de forskellige e-mails. Udover at bidrage til fællesskabsfølelse, kan du bl.a. skabe forventningsglæde ved at tease for den næste e-mail i serien


Så mit håb for dig, læser, er at du har tid til at planlægge og opsætte en serie af 6-8 sommermails til udsendelse i løbet af juli og august 🤞
 
Hvis ud mangler inspiration til dine e-mails, kan jeg anbefale dig at slå et smut forbi vores blogunivers

God arbejdslyst!
 
Divider
 

Besøg vores blog

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Sådan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer.

10 fede features i Ubivox

Vi giver dig 10 features, der gør det (endnu) nemmere for dig at lave nyhedsbreve med Ubivox