Hej læser!
Jeg måtte lige tælle efter.
For nyligt gravede jeg lidt ned i statistik over udsendte e-mails fra vores platform det seneste år.
Og her var der specielt én ting, der sprang i øjnene.
Måneden med det laveste antal udsendte e-mails lå 37 % under måneden med flest.
Oktober og november trak selvfølgelig gennemsnittet op – sidstnævnte pga. Black Friday 😅
Men hvis vi sammenligner på tværs af alle 12 måneder, lå den laveste måned stadig 23 % under gennemsnittet.
Og måneden var…
…🥁
… Juli!
Efterfulgt af august, der trods alt kun lå ca. 10 % under gennemsnittet.
Og nu skal jeg fortælle dig, hvad du bl.a. kan bruge de tal til:
Viden om hvornår der er mindst aktivitet i modtagerens indbakke kan hjælpe dig med blive set i højere grad.
Jo færre e-mails modtageren skal forholde sig til, jo højere er chancen for, at din e-mail bliver set.
Mit råd til dig er derfor: Opsæt en sommerkampagneserie til dine modtagere ☀️
Udover at du kan skille dig mere ud i indbakken i løbet af juli og august, er der nemlig flere fordele ved en e-mailserie i løbet af sommeren:
✅ I løbet af sommeren har modtagerne mere tid til at læse dine e-maills. Når folk holder ferie, er de ofte mere aktive på telefonerne. Og det kan påvirke din e-mail performance positivt (hvis størstedelen af dine modtagere tilgår dine e-mails på mobilen)
✅ Du sørger for at holde modtagerne aktive med dine e-mails. Hvis der er radiotavshed, fordi du selv holder ferie, risikerer du derimod, at dit afsenderomdømme over tid får et hak
✅ Generelt fungerer e-mailkampagneserier godt, hvis der er en rød tråd mellem de forskellige e-mails. Udover at bidrage til fællesskabsfølelse, kan du bl.a. skabe forventningsglæde ved at tease for den næste e-mail i serien
Så mit håb for dig, læser, er at du har tid til at planlægge og opsætte en serie af 6-8 sommermails til udsendelse i løbet af juli og august 🤞
Hvis ud mangler inspiration til dine e-mails, kan jeg anbefale dig at slå et smut forbi vores blogunivers.
God arbejdslyst!
|