Video: UndgÄ IT-mareridt og e-mailkaos med en koncernkonto
Se nyhedsbrevet i browser
Hej lĂŠser!
 
Hvis du arbejder i en stÞrre organisation med flere afdelinger, en offentlig instans eller hvis du bare har fulgt lidt med i nyhederne de seneste par Är, kender du formentlig til problemet...
 
... Implementering af nye IT-systemer i stĂžrre organisationer đŸ‘šâ€đŸ’»

Det kan vĂŠre tungt og bĂžvlet, kostbart og det tager tid at implementere.

Og det gĂŠlder desvĂŠrre ogsĂ„ (ofte) e-mailplatforme 😅

For hvordan administrerer man at have flere underafdelinger, der skal sende forskellige e-mails til deres respektive nyhedsbrevslister med kunder, borgere eller andre interessenter?

Man kan selvfÞlgelig bare samle alle afdelingernes aktiviteter pÄ én konto, som alle medarbejdere kan tilgÄ.

Men det er ikke sÄ hensigtsmÊssigt ift. GDPR. For det betyder, at medarbejdere pÄ tvÊrs af afdelinger kan tilgÄ persondata om nyhedsbrevsmodtagere fra de andre afdelinger.
 

Derfor ser vi ofte to mulige lĂžsninger:

1: Man har én konto pÄ tvÊrs af flere afdelinger, som kun den centrale kommunikations- eller IT-enhed kan tilgÄ. Her er meget kontrol, men ingen frihed til hver enkelt afdeling.  
 
Eller 2: Hver afdeling har en individuel konto. Her er der lav grad af kontrol for den centrale enhed, men der er derimod frihed til den enkelte afdeling. Til gengÊld er der ogsÄ mange licenser, der skal betales pÄ én gang. 
 
Og som du nok har regnet ud, er der altsĂ„ fordele og ulemper ved begge lĂžsninger 😅
 
I Ubivox tilbyder vi derfor en tredje lÞsning.
 
Den kalder vi: Koncernkontoen. 
 
NÄr din organisation bruger en koncernkonto, sikrer I nemlig et ensartet design i e-mails pÄ tvÊrs af afdelinger uden at gÄ pÄ kompromis med datasikkerhed. Og uden at en central enhed skal vÊre flaskehals i alle processer
 
Og det giver flere fordele 👇
 
✅ Administrative fordele: Administrationen har en hovedkonto, hvor de kan tilgĂ„ og supportere hver enkelt afdelingskonto. Faktureringen kan ske til hovedkontoen eller til hver enkelt afdeling.
 
✅ Minimering af fejl: Fra hovedkontoen kan man fastlĂ„se bestemte elementer og styre mediearkiver, sĂ„ afdelingerne overholder designudttrykket i organisationen. 
 
✅ Økonomisk besparelse: Licensen er billigere pr. afdeling ift., hvis hver afdeling skulle oprette en individuel konto.
 
Og der er faktisk endnu flere fordele.
 
Dem taler jeg videre om i videoen nedenfor 👇
 
Bliv klogere pĂ„ koncernkonto đŸ“œïž
 
Jeg hĂ„ber, du fĂ„r en fremragende weekend, lĂŠser! 🙌
Divider
 

BesĂžg vores blog

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

SÄdan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer.

10 fede features i Ubivox

Vi giver dig 10 features, der gĂžr det (endnu) nemmere for dig at lave nyhedsbreve med Ubivox