Sommerens åbningstider | Tips til afsender af nyhedsbrevet 
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser!
 
Inden vi dykker ned i ugens emne, skal jeg kort komme omkring vores åbningstider i supporten i løbet af sommeren.
 
Der kan nemlig være forlænget svartid, men åbningstiderne er:
 
Kl. 9-15 alle hverdage i uge 29, 30 og 31.
 
 
Og nu til ugens emne 👇
 
Du har formentlig allerede hørt mig sige (eller skrive) følgende:  

Generelt er der 3 ting, der afgør om modtageren læser dit nyhedsbrev. 

1: Emnelinjen
2: Timingen
3: Tillid til dig som afsender

Sidstnævnte er selvfølgelig baseret på genkendelighed og modtagerens erfaring med dine tidligere nyhedsbreve.

Men mailadressen, du sender fra, har også indflydelse på dette aspekt.

Og det er bare én af årsagerne til, at en ”no-reply” afsender ikke er så hensigtsmæssig at bruge.


Derudover er der generelt 3 problemer ved no-reply afsendere ❌

1: Du får mindre engagement.
Engagement som åbninger, klik og besvarelser højner dit afsenderomdømme blandt e-mailklienterne. Og når modtageren besvarer din e-mail, tilføjer mailklienter som Gmail og Yahoo automatisk din mailadresse til modtagerens kontaktliste. Og det har positiv indflydelse på din fremtidige leveringsevne hos vedkommende.

2: Du kan få dårligere leveringsevne.
I forlængelse af ovenstående, er det vigtigt at overveje, at spamfiltrene i højere grad sorterer ”no-reply” afsendere fra ift. afsendere med mere ”normale” e-mailadresser.

3: Du misser muligheden for at få feedback
Modtagerens feedback kan være guld værd, hvis du vil forbedre din e-mailsindsats. Derudover styrker det din organisations troværdighed, at man kan kommunikere direkte til jer og at man kan blive hørt.

Derfor bør du overveje at lave en dedikeret (normal) mailadresse til afsendelses af nyhedsbreve, som modtageren kan besvare. Det kan fx være jeres support, kundeservice eller afsenderen af nyhedsbrevet, der får besvarelserne.
 
 
Opnå mere troværdighed men den rigtige afsender 🗣️

I forlængelse af mailadressen, er der samtidig flere tilgange til afsendernavnet, du kan gøre brug af, for at øge modtagerens tillid til dig.

Den mindre personlig og formelle: Afsendernavnet er blot organisationens navn – fx ”Ubivox”

Den lidt mere specifikke: Ved fx at bruge en konkret afdeling – fx ”Ubivox Marketing”

Den lidt mere personlige: Med navn og organisation - fx ”Jeff fra Ubivox”. Denne tilgang giver god mening, hvis du generelt skriver lidt mere personligt (fx ved at bruge ”Du” og ”jeg” fremfor ”man” og ”vi”) - som vi ofte anbefaler. 

Den ultrapersonlige: Ved udelukkende at bruge navn - fx ”Jeff Rasmussen”. Modtageren føler ofte et stærkere bånd til afsenderen, og det kan medføre højere åbningsrater. Der er dog den overvejelse, at nye modtagere kan have sværere ved at gennemskue, at e-mailen faktisk er fra din organisation.

Du kan læse flere tips til parametre, der afgør om modtageren læser din e-mail i vores blogindlæg

Indlægget er lavet med udgangspunkt i offentlige instanser – men budskabet er relevant for de fleste, der arbejder med nyhedsbreve.
 
3 tips til flere åbninger
Jeg håber, du en fremragende weekend, læser 🙌
 

Besøg vores blog

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Sådan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer. 

10 fede features i Ubivox

Vi giver dig her 10 fede features, der gør det (endnu) nemmere for dig at lave nyhedsbreve i Ubivox.