Hej læser!
Inden længe sker det 📅
Vi bevæger os så småt ind i månederne, hvor der er størst konkurrence om pladsen i modtagernes indbakker.
Når vi ser på vores tal, er der ingen tvivl.
Med Black Friday lige rundt om hjørnet, er oktober og november altid månederne med flest udsendelser fra vores platform.
Den samme tendens ses selvfølgelig også hos mange af de andre e-mailplatforme i markedet.
Og hvad end du bruger e-mails til salg eller til at kommunikere, er det den samme plads i indbakkerne, der skal kæmpes om.
Så for at klæde dig bedst muligt på til at optimere dit e-mail setup inden oktober, får du her nogle vigtige nedslag fra de tendenser, vi har set i 2024, der kan være med til at løfte kvaliteten af nyhedsbreve 👇
Få styr på det tekniske 🧑💻
Jeg vil ikke kede det for meget med det tekniske, men blot nævne, at det er supervigtigt, at du har styr på dine SPF og DKIM records. Den seneste tid har DMARC også, fået større fokus hos e-mailklienterne.
Og hvis det er fuldstændig sort snak for dig, skal du ikke være bekymret – du kan nemlig læse meget mere om det i vores blogindlæg.
Løft personaliseringen 🏋️
Du hører det formentlig igen og igen. Men e-mails og personalisering går bare hånd i hånd. Der findes et hav af værktøjer, der kan hjælpe dig med løfte personaliseringen i dine e-mails.
Men du kan også gå lidt mere simpelt til værks. Lad fx modtageren vælge præferencer og interesser ved tilmeldingen. Derefter kan du bruge disse datafelter til at lave mere målrettede (og personlige) budskaber.
Segmentér dine budskaber 🎯
I forlængelse af ovenstående, bør du overveje at bruge segmentering til at lave mere målrettede budskaber til forskellige segmenter. Dermed bliver dine e-mails mere relevante for den enkelte.
I vores blogindlæg kan du læse mere om 5 konkrete segmenter, du kan overveje at bruge i dine nyhedsbreve.
Brug interaktive elementer 🎮
For at tage dine e-mails til det næste niveau, kan du overveje, hvordan du kan få modtageren til at interagere med dine e-mails. På den måde holder du dem aktive med dit indhold i længere tid. Det kan du fx gøre ved at integrere spil, quizzer eller meningsmålinger i dine nyhedsbreve.
Du kan både finde systemer med integration til din e-mailplatform, der kan hjælpe, men du kan også linke til en landingsside på dit website, der indeholder det interaktive element.
Og så er der bare tilbage at sige: God arbejdslyst 💪
Har du brug for hjælp til at optimere dit e-mail setup?
Når du bruger Ubivox har du mulighed for at få hjælp og sparring fra vores e-mailspecialister. Du er altid velkommen til at række ud ved at:
Besvare et nyhedsbrev (som dette).
Eller ringe på: +45 70 70 13 37
|