Hej læser
Min dygtige kollega, David McNally, har sagt mange kloge ting i løbet af de +20 år han har arbejdet med e-mails 😅
Men af de vigtigste ting, jeg har lært af ham, når det kommer til e-mails og nyhedsbreve, er:
Der er 3 kriterier, der afgør, om modtageren åbner din e-mail: Timing for udsendelsen, dit omdømme som afsender og emnelinjen. Hvis bare en af de tre fejler, risikerer du, at modtageren ikke åbner e-mailen.
Heldigvis er internettet fyldt med tips og guides til, hvordan man generelt arbejder med de 3 kriterier. Man hvordan er det nu lige man optimerer dem, når man sender e-mails for en offentlig organisation, hvor formålet ikke ligefrem er salg? 🤔
Det kan være svært at svare på, fordi de fleste guides om det tager udgangspunkt i e-mail marketing (altså med henblik på at sælge produkter).
Derfor tog vi sidste år sagen i egen hånd og lavede en lille guide til disse punkter ift. e-mails i offentlige organisationer 👇
|