Jeg skal være ærlig, læser.
I den her uge kommer jeg omkring nogle pointer, som jeg måske ikke altid følger 100% selv 😅
Men nu skal jeg fortælle dig, hvorfor det også er okay.
De 3 tips i det her nyhedsbrev er nemlig ment som inspiration.
Som den lille stemme, der kan sidde i baghovedet og hjælpe dig videre, når du ikke er helt tilfreds med dit nyhedsbrev.
Så lad os da bare dykke ned i mine 3 tips til at gøre nyhedsbreve (endnu mere) interessante 👇
1: Start med en interessant indledning
Jeg skal lige skynde mig et nævne, at jeg ikke er copywriter 😅
Men jeg ved, at man i copywriting bl.a. arbejder med begrebet ”hook”.
Det er krogen eller magneten i starten af din tekst, der tiltrækker modtagerens opmærksomhed og skaber noget nysgerrighed.
Du kan fx skabe chok med en statistik eller skrive noget sjovt og uventet.
Det er her sladderbladene ofte tager den skridtet videre og bruger clickbait.
Men det holder vi os selvfølgelig fra, læser.
For når du lover noget i dit hook, skal du huske at indfri det.
Og det sker sjældent med clickbait.
Når du har fået ”krogen” i modtageren med en enkelt sætning eller to, kan du lave en overgang til e-mailens rigtige budskab.
2. Indsæt grafiske elementer eller skab bevægelse med en GIF
Grafik og bevægelse kan være med til at holde på modtagerens opmærksomhed.
Samtidig er det bare lidt mere lækkert at se på, når man scanner en e-mail.
Og nu sætter jeg virkelig bagdelen i klaskehøjde, for det her tip har jeg måske selv negligeret en smule 😅
Men det skal være slut nu!
Du kan fx bruge en GIF til at vise en medarbejder, der er ved at pakke en ordre (hvis du sælger produkter i dine nyhedsbreve).
Du kan også bruge det til at vise nogle medarbejdere, der er klar til at tage imod opkald i supporten. Ligesom Mads, Martin og jeg er klar til at høre fra dig 👇
|