Sådan fungerer spamfiltre i 2024
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser
 
Hvordan er det nu lige de der spamfiltre fungerer i dag? 🤔
 
Det kan være svært at finde rundt i, når de konstant bliver opdateret med nye krav. 
 
Men min dygtige kollega, David McNally, lykkedes alligevel med at koge nogle ret vigtige pointer ned, da han holdte oplæg til Ackermanns EmailExpo sidste år. 
 
Årets EmailExpo afholdes i dag, men hvis du ikke har mulighed for at deltage, skal du selvfølgelig ikke snydes for et par fredagstips til dine e-mails og nyhedsbreve. 
 
Og hvis du deltager, kan du måske nå at læse den her e-mail inden dagens oplæg starter 😉
 
 
Sidste år stod min kloge kollega, David McNally, nemlig på scenen til Ackermanns EmailExpo 👏

Som en af landets førende eksperter på området, havde han fået taletid til at snakke lidt om, hvordan spamfiltre fungerede i 2023.

Og de pointer er altså stadig meget relevante i dag. 


Her kommer 4 vigtige pointer fra hans oplæg 👇

🤔 Dine e-mails bliver i højere grad filtreret fra på baggrund af følelsesbaseret spam: Fx irrelevante og uinspirerende e-mails.

📪 Uønsket post er blevet spam: Handlinger som visninger, klik og besvarelser viser, at dine e-mails er ønsket (Hint: En "no-reply" afsender kan være skadelig).

🏆 Dit omdømme betyder alt: Jo mere engagement, jo bedre levering.
- Det stiller større krav til, at du laver bedre e-mails.
- Det stiller større krav til, at du gør som mor sagde og rydder op. I e-mailverdenen betyder det bl.a., at du fjerner inaktive modtagere og hard bounces.

⌛ Med større fokus fra Google, Apple og Yahoo på at fjerne uønsket post, kommer vi til at se meget mere af ovenstående i fremtiden. Så det er nu, du bør forholde dig til det, før dit afsenderomdømme bliver skadet.

Vil du have flere kloge pointer fra David McNally? 
Så kan du downloade hans white paper "Sådan får du flere til at læse dine nyhedsbreve" lige her 👇
 
Download white paper

Besøg vores blog

Forståelse af DMARC

DMARC er et af de tekniske begreber, der er vigtige at forstå, når du arbejder med e-mails og nyhedsbreve. Bliv klogere på begrebet her. 

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Sådan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer.