Og en stor nyhed fra Ubivox-land, vi kan gå på weekend på!
Se nyhedsbrevet i browser
Hej læser!
 
Inden vi dykker ned i ugens emne, har jeg en stor nyhed! 👀

Det er nemlig ingen hemmelighed, at vi i Ubivox særligt har mange kunder inden for det offentlige.

Og derfor er jeg selvfølgelig utroligt stolt af at kunne dele med dig, at…

… Vi nu er blevet leverandør på en SKI-rammeaftale 🥳

Aftalen er bl.a. et udtryk for, at vi kan levere Ubivox på konkurrencedygtige vilkår til det offentlige.

Som leverandør har Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) vurderet, at vi lever op til en række minimumskriterier inden for kvalitet, miljø og samfundsansvar.

Og uden at det skal blive alt for meget ananas i egen juice, synes jeg som direktør, at det var værd at nævne i ugens nyhedsbrev, fordi det netop understøtter vores mål:
 
At kunne tilbyde dig en datasikker og ansvarlig e-mailplatform 🫡


Og nu videre til ugens emne: Mine tips til emnelinjer i nyhedsbreve ✍️

Det gode nyhedsbrev starter med en god emnelinje.

Det kan endda være make-or-break ift. at få modtageren til at åbne dine e-mails.

Og selvom kriterierne for den gode emnelinje kan variere i forskellige brancher, er der stadig nogle generelle husråd, man med fordel kan længe sig op ad.

Så her kommer 3 konkrete tips 👇


Find den optimale længde 📏

Der er ikke en gylden regel for den optimale længde på en emnelinje. Men som udgangspunkt vil modtageren kunne se mellem 35 og 40 tegn i desktop format, imens de kun kan se mellem 20 og 37 tegn på mobilen.

Du kan bl.a. bruge Email Tool Testers gratis værktøj til at se din emnelinje på forskellige enheder.
 

Brug emnelinjen til at skabe nysgerrighed (men hold hvad du lover) 💡

Det kan være svært at vide, hvordan du skal fatte dig i korthed og samtidig have et skarpt budskab, der motiverer den enkelte modtager til at åbne dine e-mails.

Men kan være en god idé at sigte efter at skabe nysgerrighed og skille sig ud i indbakken.

Og undgå for alt i verden click-bait emnelinjer.

Her kommer et dårligt eksempel fra et nyhedsbrev, jeg selv modtog i sidste uge:

”[Produktet jeg lige havde kigget på] er udsolgt”
 
Men da jeg åbnede e-mailen stod der pludselig, at produktet snart bliver udsolgt.

Så det kvitterede jeg med en afmelding. Og jeg har en lille idé om, at jeg ikke er den eneste 😅
 

Husk den gode preheader ✌️
 
Preheaderen er den lille tekst, der står øverst i e-mailen, som vises i preview under emnelinjen.

Og med en god preheader har du endnu en mulighed for at få modtageren til at åbne din e-mail. Du kan med fordel bruge preheaderen til at uddybe din emnelinje nærmere i dette felt.
 
 
Du kan læse mere om ovenstående tips og få et par eksempler til inspiration lige her:
 
GI' MIG FLERE TIPS TIL EMNELINJEN
 
Det var alt for denne gang!

God weekend til dig, læser! 🙌
 
 
Har du spørgsmål til ugens nyhedsbrev? 
 
Besvar den her e-mail, og så vender jeg straks tilbage 🙌
 
Er det tid til at prøve Ubivox? 
 

Besøg vores blog

Forståelse af DMARC

DMARC er et af de tekniske begreber, der er vigtige at forstå, når du arbejder med e-mails og nyhedsbreve. Bliv klogere på begrebet her. 

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Sådan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer.