Guide til håndtering af fejl i e-mails og nyhedsbreve
Se nyhedsbrevet i browser
Vi har fejlet, læser...
 
I forrige uge skulle mine kollegaer fra marketing importere en liste med deltagere fra en livesession, vi afholdt med vores søstervirksomhed Heyloyalty et par uger forinden.
 
Der lå en mail klar, de skulle modtage ved importen.
 
Alt var godt.
 
Indtil det ikke var.
 
En lille fejl i importen gjorde nemlig, at de modtog en forkert velkomstmail.
 
Og udover at skabe lidt forvirring blandt modtagerne (og en enkelt meget negativ tilbagemelding), gjorde fejlen ekstra ondt, fordi vi selvfølgelig bør have styr på den slags 😶‍🌫️  
 
Men hvorfor fortæller du mig det her, Jeff?”… tænker du måske nu 😅
 
Det gør jeg for at illustrere, at fejl i arbejdet med e-mails og nyhedsbreve er uundgåelige.
 
Men der er selvfølgelig et par ting, du med fordel kan gøre, når du kommer til at lave disse fejl.
 
Derfor brugte vi ovenstående situation som anledning til at sætte os ned og skrive et blogindlæg om netop det.  
 
Du kan læse vores guide til, hvordan du håndterer fejl i udsendte e-mails lige her 👇
 
Guide: Sådan håndterer du fejl i e-mails
 
 I blogindlægget kan du bl.a. læse mere om:
 
👉 Fordele ved at håndtere fejl i e-mails og nyhedsbreve.
 
👉 Hvordan du kan håndtere fejl.
 
👉 Hvordan du kan kommunikere rettelser af fejl.
 
👉 Et eksempel fra den virkelige verden.  
 
 
Og hvis du vil have slutningen på ovenstående historie, så kommer den lige her:
 
Da vi opdagede fejlen, skyndte vi os selvfølgelig at sende en opfølgende e-mail, hvor vi forklarede situationen og beklagede, at det var sket.
 
Det endte endda med et par positive tilbagemeldinger på vores håndtering af fejlen.
 
Og sådan endte eventyret altså alligevel lykkeligt 🌞  
 
 
PS: Hvis du ikke har set den omtalte livesession om levering af e-mails, kan du se den lige her.
 
 
 
Har du spørgsmål til ugens nyhedsbrev? 
 
Besvar den her e-mail, og så vender jeg straks tilbage 🙌
 
Er det tid til at prøve Ubivox? 
 

Besøg vores blog

Forståelse af DMARC

DMARC er et af de tekniske begreber, der er vigtige at forstå, når du arbejder med e-mails og nyhedsbreve. Bliv klogere på begrebet her. 

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Sådan sikrer du dig, at du holder dig inden for de nye retningslinjer.