Sådan vinder du i indbakken. Vis nyhedsbrevet online
 
 
 
 
 
 
         
     

Tips til et bedre emnefelt

Kære læser,

Indbakken er en slagmark.
Når dine modtagere går igennem den bølge af e-mails de får hver dag, så kæmper du om deres opmærksomhed og imod alle de andre e-mails. Vi giver tips til hvordan du ruster dit emnefelt til kampen og fremstår fra massen.

To principper

1. Klar besked fremfor kreativitet
Fremfor at skrive det mest kreative emnefelt, så bør du først overveje hvordan det virker på nogen der ikke allerede ved hvad din e-mail handler om. Efter de har læst emnefeltet burde modtageren kunne svare nogenlunde på spørgsmålet: Hvad handler denne e-mail om?
Ved de ikke hvad din e-mail handler om, er den svært at bedømme og de vil bare gå videre til den næste. Så selvom det er sjovt at være kreativt, er det oftest bedre at fortælle hvad du skriver.

2. Relevans fremfor alt 
Kend dine læsere og se din e-mail fra deres synspunkt. Selv hvis de forstår hvad din e-mail handler om, vil de jo næppe åbne den, hvis de ikke kan se hvorfor den er relevant for dem selv. Det er værdien modtageren forventer at få ud af en e-mail der overbeviser dem at de bare skal læse den, fordi de ved præcis hvad de ellers går glip af.
Før du går i gang:
Husk, det er kun generelle råd. Har du en god grund til at være lidt kryptisk, så gør det; bare du ved hvad der virker for modtagerne og ikke vælger noget tilfældigt.
Vi anbefaler dertil helt klart at du jævnligt afprøver forskellige emnefelter med vores A/B Splittest funktion.

Guide om A/B Splittest

Helt praktisk

Hvis du mangler nogle ideer har vi også et par konkrete bud:
  • Kort - Hold det helst under 50 tegn. 
  • Spørgsmål - Får modtageren til at tænke om, hvordan emnet relaterer til dem selv
  • Undgå ord som - Billigt, køb, %-tegn, hjælp, konkurrence - for mange af dem ligner hurtigt spam
  • Tidspres - 'Gratis forsendelse indtil 3. Juni' Deadlines fanger hurtigt øjet
  • Lokation - 'Butiksåbning København' Virker relevant for lokale og giver høje åbningsrater 
Hvis du allerede segmenterer i Ubivox kan du nu også gøre det efter lokation. Prøv den under 'Segmentering' ved forsendelse og læs her om lokations-statistik (engelsk):
Lokations statistik

Preheaderen - lille tekst, stor virkning

Din preheader er teksten lige efter emnefeltet, hvor du giver modtageren det sidste skub til at åbne e-mailen:
Når de læser din preheader er de allerede interesseret, men mangler information om hvad din e-mail handler om. Her kan du uddybe dit emnefelt og samfatte hvad din e-mail handler om.
Hold det kort, relevant, og undgå blot at gentage emnefeltet, så er du godt på vej. 
Preheader i Ubivox
Med disse tips er du godt i gang, men vigtigst er at prøve sig frem, da hver liste er forskelligt. Afprøv nye ideer og kig på resultaterne, så ved du snart hvad der virker bedst for dig og dine modtagere og kan optiemre dit emnefelt.
Det handler bare om at komme i gang.

Med venlig hilsen
Ubivox Danmark ApS

Jeff Rasmussen 
General Manager