1. Brug ekstra tid på emnefeltet
Dine kunder er allerede i det rette humør til at købe noget. Enten til dem selv eller til andre (se #2). Men hvis du ikke fanger deres interesse i indbakken, hvor der i øvrigt triller tonsvis af andre jule-relaterede mails ind, så ser de aldrig det du kan tilbyde dem. Så: lidt fantasi og 5 minutter ekstra til emnefeltet.
2. Giv nogle gaveidéer
Hvad med en e-mail eller en sektion i dit nyhedsbrev, hvor du har en gaveidé til mor, far, kæresten, og søskende? Eller bare en til mænd og en til kvinder? Dine kunder leder lige nu efter gaver til venner og familie, så jo bedre dine idéer er, jo flere salg får du.
Igennem segmentering kan du målrette din kommunikation til flere forskellige segmenter, f.eks. dem der sidst har læst et nyhedsbrev, dem der ikke har læst, mænd, kvinder m.m. (Segmentering på køn kræver at du har data tilknyttet til datafelter).
3. Gennemtænk dine billeder
Det er nemt nok at have julemænd, træer og sne med i nyhedsbrevet, men det kan gøres bedre – brug først tid på at tænke over hvad julen betyder for dine kunder og hvordan du kan forbinde dit mærke med julen og lav dit design derefter. Det behøver ikke blive for indviklet, men det er godt at overveje det, før du blot sætter nisse #17 ved siden af dit tilbud på en blender.
|