Har du modtaget flere klager end normalt fra Hotmail, eller har du oplevet en mindre åbningsrate end normalt? Så frygt ikke, der er en mening med galskaben - det sker også for andre, og her følger noget af forklaringen:
Micosoft/Hotmail har bl.a. opdateret deres apps til iPhone og Android, således det nu også indeholder en spam/junk knap når modtagerne åbner en email. Dvs. at disse modtagere nu har lettere ved at markere jeres nyhedsbreve som spam.
Hvis I har oplevet et stigende antal klager (Det vi i Ubivox kategarioserer en spam-markering som), skal I altså ikkke være nervøse. Det er en helt normal tendens som følge af denne nye mulighed.
Hvis modtagere har markeret jeres nyhedsbrev som spam, kan det skyldes mange ting, f.eks. at de ikke kan finde afmeldingslink, at de ikke husker at have tilmeldt sig, dovenskab i form af at det er lettere at markere som spam end at scrolle ned til bunden, at de ikke bryder sig om indholdet og selvfølgelig, hvis de mener at det I sender er spam. Der kan være mange muligheder.
Dette er blot et af de nye tiltag som Microsoft har lanceret, er du interesseret i at læse mere, så vil vi anbefale dig at læse denne fine artikel. Artiklen er skrevet af Laura fra Word to the Wise, en blog vi selv følger. :)
|